upa patru ani de scandaluri si tergiversari, cea mai lunga autostrada din Romania, ce va lega Brasovul de Oradea, a fost asfaltata pe o portiune de cinci kilometri. Pana in noiembrie, constructorul spune ca vor fi gata inca 20 de kilometri. Lucrarile la Autostrada Transilvania au inceput in 2004 si au costat pana in acest moment 600 de milioane de euro
. Termenul de finalizare a fost devansat deja cu un an iar vesnica problema a finantarii autostrazii nu a fost inca rezolvata. In vreme ce oficialii spun ca s-au dat banii pentru asfaltare, reprezentantii Bechtel au precizat ca din luna aprilie pana in luna iulie, firma
lucreaza pe bani proprii, pana acum cheltuind in jur de 100 de milioane de euro, potrivit purtatorului de cuvant al Bechtel, Bogdan Sgarcitu.
Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de la nord-vest de la Brasov pana la Oradea, la granita cu Ungaria, si va trece prin Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj Napoca si Oradea. Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost semnat in decembrie 2003 intre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Bechtel International (USA). Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu